Creșterea puterii prin software
Când cumpărăm o mașină nouă, vrem să profităm la maximum de ea. Din păcate, setările din fabrică ale unității de comandă electronice ale oricărei mașini care a ieșit recent de pe linia de asamblare nu permite acest lucru. Reglarea cipurilor face posibilă îmbunătățirea parametrilor motorului și personalizarea acestora pentru un anumit proprietar, condițiile de conducere și preferințele personale.
Chiparea ECU vă permite să îmbunătățiți funcționarea sistemelor responsabile cu alimentarea cu combustibil, limitarea vitezei, forța și toxicitatea motorului și setările de aprindere. Care este procedura de reglare a cipurilor în sine? Combinația de cuvinte „chip tunning” poate fi tradusă din engleză prin „chip tuning”. Reglarea cipurilor este o ajustare individuală a datelor stocate în programul de control al motorului. Toate aceste date sunt prezentate sub forma unui set de tabele numite hărți. Un microcircuit integrat este utilizat pentru stocarea cardurilor.
Prin cipare, specialiștii au acces la carduri și reprogramează microcircuite fără a scoate unitatea de control. Tehnologiile moderne vă permit să schimbați firmware-ul ECU-ului unei mașini de aproape orice marcă cu motor pe benzină sau diesel. Rezultatul este o îmbunătățire vizibilă a tuturor caracteristicilor dinamice ale mașinii. Dar, pentru a afla în cele din urmă dacă să cip, este important să răspundeți la mai multe întrebări importante.
Ce parametri ai motorului pot fi influențați de firmware?
Reglarea profesională a microcircuitelor ECU pentru motoarele diesel și pe benzină vă permite să îmbunătățiți următorii parametri ai mașinilor:
-
-
-
-
-
puterea;
-
răsucire moment;
-
viteza de accelerație la turații mici și medii;
-
viteza maximă;
-
consum de combustibil;
-
modul pornire la rece;
-
funcționarea sistemului de răcire.
-
-
-
-
Datorită reglării cipurilor care îmbunătățește parametrii din fabrică ai motorului și elimină restricțiile construite de producător, este posibil să dezvăluie toate capacitățile ascunse ale mașinii. Deci, pentru cei cărora le place să conducă rapid, un avantaj important al reglării cipurilor auto este nu numai creșterea puterii și cuplului motorului, ci și capacitatea de a elimina restricțiile de viteză. Această procedură este adesea utilizată de proprietarii de mașini care consideră că vitezometrul mașinii lor arată date incorecte, kilometrajul este afișat incorect, consumul de combustibil a crescut și motorul este instabil. Cu ajutorul reglării cipurilor, nu numai că puteți îmbunătăți parametrii unui vehicul nou, tocmai cumpărat, ci și remedia problemele apărute de-a lungul timpului.
Cât va crește consumul de benzină?
Pentru fiecare proprietar de mașină, problema consumului de combustibil este relevantă, mai ales având în vedere faptul că prețurile pentru aceasta sunt în continuă creștere. Mulți oameni cred că, după reglarea cipului, mașina va consuma și mai multă benzină, dar în practică acest lucru este complet diferit. Dacă tăierea a fost făcută profesional și folosind echipamente moderne, consumul de benzină poate fi redus, ceea ce va duce la economisirea de bani pentru proprietarul mașinii.
Cum se realizează efectul reducerii consumului de combustibil după reglarea ECU? Modificarea cantității de benzină consumată este direct legată de îmbunătățirea cuplului la turații mici. După reglarea cipurilor, motorul devine mai receptiv, iar mașina accelerează mult mai repede, ceea ce înseamnă că proprietarul său nu trebuie să apese puternic pe gaz. Economia de combustibil în acest caz poate ajunge de la 6 la 12%.
Firmware-ul afectează resursa motorului și a cutiei de viteze?
Mulți pasionați de mașini cred că, dacă schimbați firmware-ul din fabrică și eliminați restricțiile, resursa motorului și a cutiei de viteze va scădea, deși ușor. Dar nu este așa. Dacă sarcina motorului va crește sau nu depinde numai de nivelul de profesionalism al specialiștilor în service. Dacă lucrarea a fost efectuată la cel mai înalt nivel posibil, resursa cutiei de viteze și a motorului va rămâne neschimbată.
Starea tuturor celorlalte unități este, de asemenea, importantă. Mașina trebuie să fie complet funcțională înainte de reglarea cipului (turbină, transmisie automată, motor cu ardere internă etc.) În caz contrar, cea mai slabă unitate va lăsa și va dezactiva întregul sistem.
Cât de mult va crește firmware-ul motorului?
Pentru a înțelege avantajele reglării cipurilor, trebuie să determinați ce câștig este oferit prin reglarea cipului ECU-ului motorului auto la cerințele individuale ale proprietarului. Ca procent, creșterea parametrilor mașinii arată astfel:
-
-
-
-
-
la motoarele aspirate natural, reglarea cipului oferă o creștere a puterii de la 7 la 15%;
-
la motoarele cu turbocompresie, ciparea oferă o creștere a puterii de la 20 la 25%;
-
momentul crește cu aproximativ 10-15% din caracteristicile originale;
-
economia consumului de combustibil este de aproximativ 10-12%.
-
-
-
-
După reglarea software-ului ECU, proprietarul mașinii va putea simți schimbări pozitive în funcționarea motorului deja la prima călătorie. La prima vedere, poate părea că firmware-ul motorului crește ușor. Dar în timpul funcționării unei mașini, aceste cifre pot schimba semnificativ sentimentele șoferului în bine.
Prin schimbarea gamei de turații reduse, răspunsul clapetei de accelerație a vehiculului este crescut, iar nivelul de confort atunci când conduceți prin oraș este semnificativ crescut.
PLUSURILE ȘI MINUSURILE FIRMWARE
Avantajul fără îndoială al reglării cipurilor este că proprietățile de tracțiune ale mașinii se vor îmbunătăți semnificativ. Procedura este absolut sigură pentru toate componentele vehiculului și are următoarele avantaje:
-
-
-
-
-
-
creșterea semnificativă a momentului și a puterii motorului;
-
capacitatea de a accelera într-un timp mai scurt;
-
capacitatea de a accelera pe autostrăzi cu trafic intens;
-
mers ușor și confortabilă atunci când conduceți cu aparatul de aer condiționat pornit;
-
facilitarea controlului mașinii atunci când conduceți în modul de zi cu zi;
-
economie de combustibil;
-
capacitatea de a personaliza parametrii mașinii pentru stilul de conducere al proprietarului său;
-
capacitatea de a corecta parametrii motorului pentru tipul de combustibil utilizat;
-
corectarea erorilor de programă;
-
capacitatea de a îmbunătăți caracteristicile unei mașini care au scăzut în timpul explotării;
-
reversibilitatea procedurii (capacitatea de a restabili firmware-ul din fabrică);
-
păstrarea garanției din fabrică.
-
-
-
-
-
Este posibil să vorbim despre dezavantajele reglării cipurilor numai dacă procedura a fost efectuată neprofesional. În acest caz, șoferul se poate confrunta cu:
-
-
-
-
-
-
consum crescut de combustibil;
-
uzura rapidă a pieselor motorului;
-
pierderea garanției din fabrică;
-
eșecul unității ECU.
-
-
-
-
-